Publiczne Przedszkole w Stąporkowie

ul. Juliusza Słowackiego 1

26-220 Stąporków

tel.  + 48 453 012 240     

        + 48 453 012 241

sekretariat@przedszkolestaporkow.szkolnastrona.pl

PROCEDURY: OPINIE, ORZECZENIA

Zajęcia z psychologiem, logopedą i pedagogiem specjalnym -

jakie zajęcia i dla kogo oferuje przedszkole

 

Czasem zdarza się, że obserwujemy u swojego dziecka rożne trudności np. jest nadpobudliwe, ciągle rozkojarzone, zachowuje się inaczej niż dotychczas, ma problemy edukacyjne, nie mówi lub mówi nieprawidłowo. Być może nie potrafi nawiązywać relacji, nie ma kolegów, jego emocje i sposób ich wyrażania wydają się nieadekwatne. Może ma jakąś niepełnosprawność lub chorobę przewlekłą. Wszystkie te czynniki są wskazaniem do tego, aby objąć takiego przedszkolaka dodatkową pomocą. Warto pamiętać, że w sytuacji, kiedy obserwujemy jakiekolwiek niepokojące objawy najważniejsza jest diagnoza. W przedszkolu są specjaliści, którzy chętnie pomogą i pokierują procesem diagnostycznym. W wielu przypadkach konieczna będzie konsultacja lekarska, a często wizyta w Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej. Nie należy się tego obawiać, gdyż szybko wychwycone trudności, to szybka diagnoza, a co za tym idzie szybko podjęta pomoc.

 

Zajęcia specjalistyczne organizowane w naszym przedszkolu:

  1. zajęcia korekcyjno-kompensacyjne - organizuje się dla dzieci z zaburzeniami rozwojowymi, w tym specyficznymi trudnościami w uczeniu się

  2. zajęcia logopedyczne - organizuje się dla dzieci z deficytami kompetencji i zaburzeniami sprawności językowych ,

  3. zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne - organizuje się dla dzieci przejawiających trudności w funkcjonowaniu społecznym

  4. porady i konsultacje ze specjalistami

 

 

Zajęcia specjalistyczne organizowane w naszym przedszkolu, do których niezbędny jest dokument wydany przez Poradnię Psychologiczno – Pedagogiczną – opinia lub orzeczenie:

 

  1. Wczesne wspomaganie rozwoju – zajęciami obejmowane są dzieci niepełnosprawne oraz ich rodziny od chwili stwierdzenia u dziecka niepełnosprawności do rozpoczęcia nauki w szkole.

  2. Rewalidacja, ramach kształcenia specjalnego – wskazana jest dla przedszkolaków wymagających stosowania specjalnej organizacji nauki i metod pracy. Dotyczy to dzieci niepełnosprawnych, w tym:

  • niesłyszących; słabo słyszących;
  • niewidomych; słabowidzących;
  • z niepełnosprawnością ruchową, w tym z afazją;
  • z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, umiarkowanym lub znacznym;
  • z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera;
  • z niepełnosprawnościami sprzężonymi.
  • Niedostosowanych społecznie.
  • Zagrożonych niedostosowaniem społecznym.

 

  3. Zajęcia rewalidacyjno wychowawcze – jest to forma realizacji obowiązku szkolnego dla dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu głębokim. Zajęcia organizowane są dla dzieci w wieku od 3 lat.

      4. Indywidualne obowiązkowe, roczne przygotowanie przedszkolne – taką formę realizacji obowiązku szkolnego organizuje się dla dzieci, których stan zdrowia uniemożliwia lub znacznie utrudnia uczęszczanie do przedszkola.

  1. Zindywidualizowana ścieżka realizacji obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego - organizowane jest dla tych dzieci, które mogą uczęszczać do przedszkola, ale ze względu na trudności w funkcjonowaniu wynikające w szczególności ze stanu zdrowia nie mogą realizować wszystkich zajęć wychowania przedszkolnego wspólnie z oddziałem przedszkolnym i wymagają dostosowania organizacji i procesu nauczania do ich specjalnych potrzeb edukacyjnych.

 

Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna w Końskich

ul. Krakowska 38, 26 - 200 Końskie

tel. 41 372 34 00

e - mail: sekretariat@pppkonskie.pl

sekretariat czynny: od poniedziałku do piątku w godz. 8 - 16

Na stronie internetowej PPP w Końskich: https://pppkonskie.pl/ znajdują się także dokumenty do pobrania (wzory zaświadczeń lekarskich czy wnioski o wydanie opinii)

 

Opracowała: Małgorzata Młynarczyk – psycholog

NA GÓRĘ