Publiczne Przedszkole w Stąporkowie

WYCIECZKA BIEDRONECZEK I ŻABEK DO CHĘCIN I PACANOWA

WYCIECZKA BIEDRONECZEK I ŻABEK DO CENTRUM NAUKI DA VINCI W CHĘCINACH

I EUROPEJSKIEGO CENTRUM BAJKI  W PACANOWIE

14 czerwca Biedroneczki i Żabki udały się w kolejną wspólną podróż. Najpierw udaliśmy się do Chęcin, gdzie zdobywaliśmy wiedzę i poznawaliśmy różne ciekawostki w Centrum Nauki Leonarda da Vinci. Ta unikatowa atrakcja propaguje nowoczesną naukę poprzez zabawę, dając możliwości korzystania z najnowocześniejszego sprzętu interaktywnego i ekspozycji z całego świata. Osią całego obiektu jest zdrowe i dobrze funkcjonujące ciało człowieka. Niezwykłe jest to, że zobaczyć tu można swoje serce, mózg, szkielet, funkcjonowanie układu krążenia, reakcję na bodźce, zmierzyć ciśnienie, refleks czy koncentrację. W kąciku rekreacyjnym dzieci dały upust swojej energii, szalejąc na dmuchanym sercu i innych konstrukcjach.

Następnie udaliśmy się do Pacanowa. Tam najpierw zjedliśmy  pyszny obiad w "Bistro u Koziołka", aby mieć siły  zwiedzać Europejskie Centrum Bajki i.m. Koziołka Matołka, skupiające się wokół świata fantazji, który nie tylko bawi, ale przede wszystkim uczy.  Na nasze dzieci czekał Bajkowy Świat – magiczna kraina, która jest połączeniem niezwykłego muzeum z interaktywną wystawą, gdzie mogliśmy zobaczyć prawdziwe ziarnko grochu, które nie dawało spać księżniczce czy piegi z Akademii Pana Kleksa, przejechać się pociągiem, który leciał w kosmos, spotykać Małego Księcia, by nagle zanurzyć się w morską głębinę, w której przez okna magicznej kolejki zobaczyliśmy syreny, trytony i przeżyjemy atak morskich potworów. W magicznym drzewie obejrzeliśmy bajkę o Koziołku Matołku.

TO BYŁ PEŁEN WRAŻEŃ DZIEŃ, KTÓRY NA DŁUGO ZOSTANIE W PAMIĘCI DZIECIAKÓW.